Home » Informatie » Veelgestelde Vragen

Veelgestelde Vragen

Wat is Zo Zero?

Zo Zero is een online winkel voor #zeroplastic en #zerowaste producten. Zo Zero maakt het voor jou makkelijker om alternatieven te vinden voor 'single-use' plastic en om je afval verbruik te verminderen.

 

Waar verwijst Zero eigenlijk naar?

Zero verwijst naar de zero waste movement met het doel zo min mogelijk afval te produceren. Lees meer over zero waste in onze blog. De ambitie van Zo Zero is om plastic producten voor eenmalig gebruik en wegwerpartikelen te vermijden en zo min mogelijk afval te produceren. Wat ons betreft zou dit makkelijk, leuk en kosteneffectief moeten zijn. Daar willen wij onze consumenten mee helpen!

 

Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Zo Zero is vooralsnog alleen een online winkel, maar wij sluiten het absoluut niet uit om in de nabije toekomst een fysieke winkel te openen. Zou jij het fijn vinden een Zo Zero winkel in de buurt te hebben? Laat het ons weten via het contactformulier!

 

Online bestellingen zijn toch ook slecht voor het milieu?

Dat klopt, echter hebben wij een afweging gemaakt tussen de negatieve consequenties van transport versus de positieve bijdrage van onze producten op onze consumenten en hun persoonlijke footprint. Wij willen graag zoveel mogelijk mensen helpen met een #zeroplastic en #zerowaste levensstijl. En daarom hebben wij ervoor gekozen samen te werken met Fietskoeriers.nl! De groenste pakketbezorger op de fiets met landelijke dekking. Lees hier meer over Fietskoeriers.nl en hoe zij te werk gaan.

 

Hoe verpakken jullie je producten?

Wij verpakken onze producten volledig plasticvrij, zie hier ons verpakkingsbeleid.

 

Wat voor producten verkopen jullie?

Van tandenborstels tot rietjes, kauwgom tot tassen, wij hebben het allemaal. Kijk snel in onze shop om te zien wat we allemaal hebben.

 

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Voor de verzendkosten en ons beleid betreffende verzenden en retourneren zie: Verzenden & Retourneren.

 

Kan ik ook vanuit het buitenland bij Zo Zero bestellen?

Vanuit een duurzaamheidsoogpunt adviseren wij iedereen die niet in Nederland woont om op zoek te gaan naar lokale zero waste shops. Kun je niets vinden bij jou in de buurt, stuur ons dan een berichtje, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Wij streven ernaar dat alle pakketjes binnen 1 tot 3 werkdagen bezorgd worden. Onze pakketjes worden bezorgd door Fietskoeriers.nl. De fietskoerier haalt de pakketjes maandag tot en met vrijdag bij ons op en zij streven ernaar om alle pakketjes in Nederland binnen 24 uur te leveren.

 

De fietskoeriers bezorgen de pakketjes van dinsdag tot en met vrijdag tussen 18.00 uur en 22:00 uur. Als je niet thuis bent op het moment dat de bezorger bij je voor de deur staat, zullen ze altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Lukt het ook bij je buren niet? De fietskoeriers doen drie bezorgpogingen, na drie mislukte bezorgpogingen wordt je pakketje terug gestuurd naar Zo Zero.

 

Op zaterdag worden de pakketjes, in samenwerking met Fietskoeriers.nl, door DHL bezorgd. Bestellingen die in het weekend (vanaf vrijdag 15:00 uur) worden geplaatst, worden op dinsdag door de fietskoerier bij jou thuis afgeleverd.

 

Voor meer informatie over ons beleid betreffende verzenden en retourneren zie: Verzenden & Retourneren.

 

Bestel rondom de feestdagen op tijd aangezien de pakketjes in verband met de feestdagen vertraging op kunnen lopen.

 

Mag ik mijn bestelling terugsturen of annuleren?

Dat mag, voor ons retourbeleid zie Verzenden & Retourneren.

 

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

iDEAL

iDEAL is een beveiligd online betalingssysteem. Via iDEAL word je doorgeleid naar je eigen bank om je online aankopen af te kunnen rekenen.

 

Creditcard

Wij accepteren betalingen met Visa en Mastercard.

 

PayPal

Het is mogelijk om via je PayPal account te betalen.

 

Bank-overschrijving

Betaal zelf via een bankoverschrijving. Je ontvangt per email de betaalgegevens voor je betaling aan Zo Zero. Let erop dat je alle gegevens correct invult. Let op: je bestelling wordt pas verwerkt wanneer de betaling bij ons binnen is.

 

Achteraf betalen

Het is mogelijk om de helft van het factuurbedrag achteraf te betalen. Kies in dat geval voor een bank-overschrijving en maak de helft van het factuurbedrag over. Laat Zo Zero via info@zozero.nl weten dat je de helft van het factuurbedrag graag achteraf wilt betalen. Het resterende bedrag dient binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te worden voldaan. Let op: je bestelling wordt pas verwerkt wanneer de aanbetaling bij ons binnen is.

 

Cadeaubon

Je kunt gebruik maken van je cadeaubon door de code in te voeren bij het uitchecken van je bestelling. Is het bedrag van je aankoop hoger dan het te besteden bedrag op de cadeaubon, dan kun je het resterende bedrag via iDEAL of met creditcard afrekenen.

 

Let op: de cadeaubon is een kortingscode. Je kunt het resterende bedrag op de cadeaubon niet bij een volgende aankoop besteden. Probeer dus een order te plaatsen die minstens gelijk is aan het bedrag op de cadeaubon.

 

Ik wil graag leverancier van Zo Zero worden, kan dat?

Je kunt je via dit formulier aanmelden. Zie Aanmelding Leveranciers voor meer informatie over wat ervoor nodig is om in aanmerking te komen als leverancier. Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen.

 

Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?

Zo Zero neemt klachten erg serieus. Neem contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen de melding zo snel mogelijk in behandeling nemen.

 

Is zozero.nl een beveiligde website?

Zo zeker! Zo Zero is door middel van een SSL-certificaat beveiligd. Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie versleuteld wordt verzonden. Deze beveiligde verbinding is herkenbaar aan het slotje in de adresbalk van de browser.