Home » Informatie » Verzenden & Retourneren

Verzenden & Retourneren

Verzending

Wij streven ernaar dat alle pakketjes binnen 1 tot 3 werkdagen bezorgd worden. Het merendeel van de pakketjes wordt bezorgd door Fietskoeriers.nl. De fietskoerier haalt de pakketjes dagelijks bij ons op en zij streven ernaar om alle pakketjes in Nederland binnen 24 uur te leveren.

 

De fietskoeriers bezorgen de pakketjes van dinsdag tot en met vrijdag tussen 18.00 uur en 22:00 uur. Als je niet thuis bent op het moment dat de bezorger bij je voor de deur staat, zullen ze altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Lukt het ook bij je buren niet? De fietskoeriers doen drie bezorgpogingen, na drie mislukte bezorgpogingen wordt je pakketje terug gestuurd naar Zo Zero.

 

Op zaterdag worden de pakketjes, in samenwerking met Fietskoeriers.nl, door DHL bezorgd. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op dinsdag door de fietskoerier bij jou thuis afgeleverd.

 

Wil je de bezorgdag of het afleveradres wijzigen als je bijvoorbeeld lekker op een terrasje in de zon zit? Als je pakket met de fiets bezorgd wordt, kan dat. In het track & trace bericht dat je ontvangt staat vermeld of je pakket met de fiets wordt bezorgd. Om de bezorgdag of het afleveradres te wijzigen kun je het beste contact opnemen met Fietskoeriers.nl via de chatfunctie op de website of via Whatsapp. Bellen kan natuurlijk ook. Let op: het nieuwe afleveradres moet wel in de buurt zijn van het oude adres.

 

Hoe werkt fietskoeriers.nl?  De stad is het domein van de fiets. Daarom rijden er groengasauto's tot aan de rand van de stad en bezorgen de fietskoeriers van daaruit de pakketjes op de fiets. Zo verminderen we de verkeersdruk in de stad en beperken we de uitstoot van CO2 tot een minimum.

 

Die fietskoeriers fietsen op dit moment al in dertig steden, maar nog niet in de rest van Nederland. Het kan daarom zijn dat hun partner, DHL, jouw pakket komt bezorgen. En dat is nog steeds duurzaam! Door de bezorging in de buitengebieden met een andere vervoerder te combineren zitten de bestelbusjes voller en worden er geen CO2-uitstotende voertuigen toegevoegd op de snelweg. Ook heeft DHL de duurzame lat hoog liggen, in 2050 willen ze volledig emissievrij zijn. In het track & trace bericht dat wij je sturen staat vermeld of de fietskoeriers je pakket komen bezorgen of dat DHL dat doet.

 

Voor bestellingen boven de € 50 zullen wij de verzendkosten voor je betalen, onder dit bedrag rekenen wij de volgende verzendkosten:

  • Standaard pakketje: € 4,95
  • Brievenbus pakketje:  € 3,80

 

De verzendkosten worden automatisch bepaald aan de hand van de gekozen producten. Alle pakketjes worden met Track & Trace code verzonden.

 

Wil je toch liever je pakketje laten bezorgen bij een afhaalpunt bij jou in de buurt? Dat kan, je kunt ervoor kiezen om je pakketje te laten bezorgen bij afhaalpunten van PostNL en DPD. Let op! Wanneer je verzendkosten € 3,80 zijn, past het pakketje in de brievenbus en is het niet nodig om een service point te selecteren.

 

Wil je buiten Nederland een bestelling doen bij Zo Zero? Vanuit een duurzaamheidsoogpunt adviseren wij iedereen die niet in Nederland woont om op zoek te gaan naar lokale zero waste shops. Kun je niets vinden bij jou in de buurt, stuur ons dan een berichtje via info@zozero.nl, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

 

Retourneren

Toch niet tevreden met je aankoop? Zo geen probleem! 

 

Je hebt recht op een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd start de dag nadat je het product hebt ontvangen. Laat binnen deze 14 dagen via het retourportaal of via info@zozero.nl aan ons weten dat je het product wilt terugsturen. In het geval je producten wilt retourneren, dienen de producten ongebruikt, onbeschadigd en in originele staat en verpakking teruggestuurd te worden.

 

Vanaf het moment dat het verzoek is ingediend, heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

 

Let op!

Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen om deze reden niet geretourneerd of geruild worden.

 

Geld Terug

Wij betalen binnen 14 dagen vanaf het moment dat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, het volledige aankoopbedrag terug, inclusief de initiële verzendkosten. Wij moeten het product wel in goede orde hebben ontvangen of je moet kunnen aantonen dat je het product teruggestuurd hebt.

 

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Via het retourportaal kun je een retourlabel aanmaken. Je hoeft hiermee bij het postkantoor niet te betalen voor je retourzending. Wij zullen het bedrag van de retourzending inhouden op het terug te betalen aankoopbedrag.  

 

De retourzending is voor eigen risico. Wij adviseren je het product goed te verpakken.

 

Indien een product defect is, zullen wij de kosten van de retourzending uiteraard wel op ons nemen.

 

Zo Zero ziet de gedachte 'zoveel mogelijk online kopen, omdat ik toch gratis kan retourneren' als een groot maatschappelijk probleem. In het geval van een retourzending wordt twee keer een negatieve impact op het milieu gecreëerd die niet wordt gecompenseerd door het gebruik van #zeroplastic en #zerowaste producten. Om dit te ontmoedigen en onze klanten te stimuleren een weloverwogen keuze te maken en geen impulsaankopen te doen zijn de kosten voor het retourneren van producten voor eigen rekening.

 

Product ruilen

Wil je een product ruilen? Plaats dan opnieuw een bestelling. Wij storten het aankoopbedrag van de retourzending terug op je rekening. De kosten van de retourzending betaal je zelf.